dimecres, 29 d’octubre del 2014

QUINES HAN ESTAT LES CONCEPCIONS DE L'UNIVERS?

Holaaaa!!!

La setmana pasada vaig estar preparant una activitat per a una assignatura a la universitat que hem va semblar molt interessant. Es tracta de treballar les diferents concepcions de l'espai que han anat sorgint al llarg de la història. Per tal de treballar-ho amb alumnes de primària vam elaborar una maqueta de l'espai amb la finalitat de explicar-ho als alumnes d'una manera més visual. 

El que primer vaig fer va ser descobrir quines havien estat aquestes concepcions i finalment vaig elaborar un petit croquis per tal que m'ajudes en la meva futura construcció. Vaig començar la meva activitat amb un petit text introductori...

La Teoria Geocèntrica de l’univers fou sorgida per Aristòtil durant l’època dels grecs i va esdevenir activa durant més de 2000 anys. Aquesta teoria col·locava la Terra al centre de l’univers i a la resta dels planetes girant al voltant d’ella. D’altra banda, també es creia que la Terra era immòbil i tenia forma esfèrica.


L’any 1512 Nicolas Copèrnic va formular una teoria que refutà l’anterior aquesta fou anomenada Teoria Heliocèntrica i sostenia que el centre de l’univers era el Sol i que la resta de planetes giraven al voltant d’ell. Afegia també que l’únic cos que girava al voltant de la Terra era un satèl·lit anomenat Lluna, explicant així el fenomen del dia i la nit. Finalment es va esmena al fet que la terra tenia moviment també sobre si mateixa. 

Posteriorment, em vaig dedicar a construir de manera manual el que seria el meu univers. El vaig dur a terme mitjançant uns trossos de fusta, 10 boles de porexpan, pintures, cordill de llana, velcro adesiu i etiquetes. 

Els passos que vam seguir van ser els següents:

1. Tallar la fusta i possar les diferents bagues on posteriorment enganxarant els planetes.




2. Pintar les diferents boles de porexpan segons cada planeta. Finalment, deixar-les assecar. 



3. Possar a cada planeta una baga per tal de poder enganxar el cordill de llana.

4. Tallar les fustes a la mesura adient per col·locar les etiquetes amb els noms dels planetes. 







5. Enganxar el velcro adesiu a la barra llarga de fusta i a les diferents etiquetes de fusta.

6. Muntar els planetes a les bagues de les fustes i col·locar les etiquetes al lloc corresponent.



Desprès de tots els passos el nostre univers va quedar tal y com es mostra a la fotografia. Es tracta de que segons la teoria que es vulgui representar la Terra o el Sol es col·loquin en una posició determina. El lloc lateral del pal és el que representa el centre de l'univers i la resta de planetes si es fa girar la fusta acabaran girant al voltant d'un o de l'altre. Es pot veure més entenedor a la imatge. 

Crec que és un bon recurs per utilitzar amb els nostres alumnes. D'aquesta manera enten millor allò que els hi volem dir ja que ho poden gaudir d'una manera vivencial. D'altra banda, ho podeu elaborar a l'àrea de visual i plàstica i treballar-ho d'una manera transversal. 

Espero que gaudiu igual que ho vaig fer jo!!! 
Ens veiemmmm!:) 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada